torsdag 30. august 2012

30.august

Nå er siste arbeid gjort med gravemaskin, håper jeg. Veien er ferdig, bakker er planert og det lagt på matjord. Drenering via kum og rør, men fortsatt siver det vann fra terrenget rundt, og jorda renner og siger av. Litt klarer vi vel å ordne selv, litt grøvere stein istedet for jord her og der så tenker jeg det blir bra. Gleder meg til at vi får plantet litt ( det blir leenge til sier husbonden), men jeg kunne nok ønsket en tuja hekk snart.
Garasjen mangler nå kun porten, og selvsagt maling. Noe maling gjennstår også på huset, to strøk tar tid. I neste uke blir det satt opp tak over inngangen, da er det snart så det meste er i orden.



Slik ble det, bedre kurve på veien opp, og sannelig fikk jeg en godfølelse ved første prøvetur!!
Dette ble mye bedre en de andre forsøkene på vei.

I skråningen på oversiden av veien, er det et par områder med sig,
 legge litt stein her, mitt forslag vel og merke.

Tre platåer, nederste til ekstra parkeringsmulighet.

Veien opp til himmelbjerget ;)

God sia av huset, etter min mening, og er den som vi ser minst av.
Det grønne gresset og muren tilhører naboen,
og vi må nesten gå dit eller opp i gutua bak her for å nyte synet av denne sida av huset.

Uteboden rommet to store storsekker med ved.

Bøy og tøy, og rompa rett til værs: noen tøffinger som tør å jobbe i høyden, altså itte meg nei.
Takstein ligger nå godt på plass over det hele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar